Efekty pracy agencji SEO w ciągu 6 miesięcy
Jakie mogą być efekty sześciomiesięcznej współpracy z firmą SEO. Warto poczytać co można zrobić w Serwisie w ciągu pół roku współpracy.
Na początku muszę zaznaczyć, że nie jest to duży serwis, raczej niewielki, kilkanaście podstron ofertowych oraz kilkadziesiąt wpisów na blogu. Dlatego mogliśmy tak szybko zmienić i dopracować najważniejsze elementy.
Pół roku pracy firmy SEO:
1. Początek:
– zmiana domeny na prośbę klienta;
– zmiana szablonu;
– podstawowe przekierowania;
– treści zostały takie same.
Zalecenia dla klienta dotyczące zmiany treści i struktury.
Ze strony klienta brak entuzjazmu do zmian 😉
2. Mija trzeci miesiąc:
– linkbulding;
– szeptanki;
– socjale.
Nadal nie mamy akceptacji zmiany treści, struktury, linkowania wewnętrznego. A w Serwisie duży bałagan, słabe nasycenie frazami, kanibalizacja, 404, brak canonicali, sprzeczne wpisy w robots.txt i meta robots w headzie, itp…
Większych efektów brak, robi się nerwowo 😉
3. Jest decyzja, „róbcie co chcecie” 😉
Jest też dodatkowy budżet.
4. W ciągu miesiąca:
– zmiana struktury;
– wykasowanie 95% tagów;
– nowe treści, landing page;
– przekierowania;
– niewiele działań na zewnątrz.
5. Efekty, spektakularne:
– duży wzrost ilości wejść z Google, poniżej zrzut z GSC;
– bardzo dużo wyświetleń na nowe frazy, wzrost z 246 tyś do 797 tyś;
– CTR maleje bo nowe frazy są jeszcze na dalszych pozycjach;
W wymiarze praktycznym duży wzrost sprzedaży i kontaktów, zapytań.
6. Brakuje jeszcze dopracowania landing page na bardziej sprzedażowe.
Treści zostały przez nas napisane i zoptymalizowane pod SEO. Są to treści wysokiej jakości, bardzo merytoryczne o czym świadczy uznanie klienta.
Niestety, musimy jeszcze poszukać kogoś, kto pomoże nam przekształcić podstrony ofertowe na bardziej sprzedażowe. Od początku współpracy ilość wejść na stronę wzrosła z 1,6 tyś do prawie 9 tyś (wzrost ponad 500%), ale sprzedaż wzrosła tylko 300%. Jest więc pole do pracy 😉
Podobnie jest z tagami, praktycznie „nie ruszone”, a będzie ich przynajmniej 70-100 bo tyle już mamy wypisane dzięki analizie serpów oraz konkurencji. Tagi powinny wygenerować co najmniej kilka tysięcy wejść miesięcznie „z długiego ogona”.
Podobnie jest z blogiem, jest kilkadziesiąt wpisów, ale tylko kilka pomaga, reszta bardziej szkodzi z uwagi na kanibalizację. Po dopracowaniu te wpisy blogowe również wygenerują znaczny ruch. Nie chcemy ich jednak teraz usuwać ani robić przekierowań bo są zaindeksowane, generują pewien ruch i pozwalają budować piramidy. Ale najważniejsze, że klient zadowolony z wyników więc nie ma takiego nacisku.
Wprowadzimy dział „Ciekawostki branżowe”, ale ostrożnie bo mamy już podstrony ofertowe, tagi, blog i łatwo tutaj o kanibalizację. Z drugiej strony to te ciekawostki pozwolą znacznie zwiększyć ilość site, budować piramidy, zwiększyć czas przebywania na stronie i częstotliwość odwiedzin.
Dzięki temu uzyskamy wiodącą pozycję dla Klienta w branży, jeżeli użytkownicy będą szukać informacji na temat produktu i usługi, to serwis naszego klienta powinien być pierwszym wyborem.
Czeka nas również praca nad dopracowaniem podstron typowo sprzedażowych, pozycje dla części fraz mamy zadowalające, ale znaczną część trzeba jeszcze podciągnąć. Poza tym to pojawiają się nowe frazy którymi warto się zainteresować.
Cieszy nas bardzo ogromny wzrost wyświetleń, są tam bardzo interesujące frazy które pojawiły się niedawno, po ich podciągnięciu uzyskamy znów znaczny wzrost ilości wejść z Google.
Oczywiście brawa dla naszej Autorki, to jej solidna praca z znacznej mierzy przyczyniła się do sukcesu, zaczynamy wchodzić w PAA (podobne pytania).
Najtrudniejszy okres za nami, bałem się tego wykasowania tagów i zmiany struktury bo nigdy nie wiadomo jak na to zareaguje Google, czasami przekierowanie 301 jest neutralne, ale zdarzało się jednak, że po prawidłowo zrealizowanych przekierowaniach pozycje jednak spadały. Teraz zacznie się okres spokojnej, żmudnej pracy, głównie dla autorów bloga i opisów tagów. Chyba, że Google znów postanowi co znacząco zmienić 😉
Moim zdaniem, po roku współpracy wygenerujemy miesięcznie minimum 15 tysięcy wejść z Google. Pojawia się jednak pytanie „po co”. Z uwagi na specyfikę działalności, klientowi powoli wyczerpują się możliwości obsługi nowych zamówień, a nie ma możliwości zatrudnienia współpracowników.
A tutaj zrzut z Google Search Console, porównanie ostatniego okresu 3 do 3 miesięcy.
A tutaj informacja od Google o przekroczeniu 9 tysięcy wejść z wyszukiwarki w ciągu 28 dni.
Aktualizacja 12.11.2022
Zrzut z GSC, z dnia 12.11.2022, porównanie 28/28 dni oraz 3/3 miesiące. Widać duży wzrost ilości wejść z Google. Sporo jest jednak fraz które są dla klienta interesujące, ale jednak jeszcze na dalszych pozycjach. Pracujemy więc dalej.
Aktualizacja 4.02.2023
Zrzut z GSC pokazujący porównanie rok do roku, 28 dni. Ładny skok ilości wejść z Google.